Statystyki
- Odwiedziny: 1719143
- Do końca roku: 234 dni
- Do wakacji: 41 dni
Poniedziałek 29.11.2021r.
Temat tygodnia: „Nasze ulubione zajęcia”
Cele ogólne:
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rodzicami
- tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności
1. CO LUBISZ ROBIĆ?
Cele: wspólna zabawa z rodzicem, porównywanie wysokości: wyższy, niższy, taki sam.
Rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę o ulubionych zabawkach, zabawach, bajkach i potrawach dziecka. Podsumowuje odpowiedzi stwierdzeniem, że każdy lubi co innego. Wszystkie dzieci lubią się bawić, więc my też się pobawimy.
Budujemy wieże klocków.
Dziecko z rodzicem buduje wieże z klocków. Porównuje ich wysokość używając określeń: wyższa, niższa, taka sama.
Budujemy dom - zabawa ruchowa
Dziecko porusza się po pokoju w tempie wystukiwanym przez rodzica łyżką na pokrywce. Na hasło: Budujemy dom! – dziecko kuca i powoli podnosi się do stania na palcach, podnosi złączone dłonie jak najwyżej… ( zabawę dowolną ilość razy powtarzamy)
Laleczki i żołnierzyki.
Rodzic prezentuje nagranie fragmentu utworu „Dziadek do orzechów” P. Czajkowskiego. Dziecko jest raz laleczką, a raz żołnierzykiem. Laleczka tańczy delikatnie jak baletnica na palcach. Żołnierzyk maszeruje, porusza ręką tak jakby walczył szablą. Rodzic kilka razy puszcza fragmenty muzyki, a zadaniem dziecka jest odpowiednia improwizacja – laleczka albo żołnierzyk.
Taniec laleczek: https://www.youtube.com/watch?v=15hpoK74mwY
Taniec żołnierzyków: https://www.youtube.com/watch?v=5wz9espkEXo
2. ULUBIONY BOHATER - zabawy z elementem dramy
- kształtowanie umiejętności odtwarzania za pomocą ruchów i gestów określonej postaci
Rodzic mówi kto jest jego ulubionym bohaterem z bajki i próbuje go naśladować. Dziecko z kolei próbuje naśladować swojego ulubionego bohatera. Może też zaśpiewać fragment piosenki z ulubionej bajki.
3. „DOCZEP KROWIE OGONEK” – zabawa z elementem orientacji ( na zasadzie zabawy ciepło-zimno)
- Proszę przygotować: - duży rysunek krowy lub innego zwierzęcia posiadającego ogon (kawałek sznurka, chustki, apaszki lub robimy ogon z włóczki),
- chustka lub szalik do zakrycia oczu.
Zakrywamy dziecku oczy wręczamy „ogonek” i kierujemy tak , aby dziecko umieściło
ogonek we właściwym miejscu ( mówiąc mu: zimno- gdy jest daleko, ciepło – gdy jest blisko, gorąco – gdy trafiło we właściwe miejsce).
4. KOŃCZENIE ZDAŃ – rymowanki
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- doskonalenie słuchu fonematycznego.
Kończenie zdań:
Rodzic zaczyna zdanie, a dziecko je kończy np.
Wlazł kotek na ….( płotek) , Przyszła koza do ...(woza ),
Prosiak trącił ryjkiem drzwi , świnka na to …..( kwi, kwi, kwi ),
Wyszły w pole kurki….( trzy ) i gęsiego sobie ..…(szły ),
Kaczki po podwórku dreptały i wesoło…. (kwakały),
Kogut stoi na kurniku głośno pieje ……( kukuryku ),
Piesek pełną miskę miał , szczekał sobie…… (hau, hau, hau )
5. „PO TORZE” –zabawa ruchowa z elementem równowagi
- doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozróżnianie stron: prawa - lewa , szybkie reagowanie na polecenia.
Dziecko chodzi stopami po torze wyznaczonym poleceniami rodzica.
Polecenia te są następujące: idź w prawo, prosto, w lewo, prosto, zawróć itd.